Jaká jídla vás okamžitě dobijí energií?

jídla

Jsme to, co jíme. Ať se nám to líbí nebo ne, jídla, která si vybíráme, ovlivní nejen celý náš den – samo sebou, že pokud se k obědu nacpeme svíčkovou se šesti, naše tělo bude mít až do konce dne klidový režim.

Co ale s tím, pokud potřebujeme energii dobít tak nějak instantně? Energické nápoje nechutnají a káva nezabírá? Existují jídla, která v sobě mají takovou zásobu energie, vitamínů, antioxidantů a minerálů, že nás nakopnou po zbytek dne. A zároveň mohou pomoci i jako prevence proti rakovině nebo cukrovce či nám pomoci s hubnutím.

„Když toho mám na talíři méně, je ze mě lepší člověk.“ – Elizabeth Gilbert, Jíst, meditovat, milovat

Pálivé papričky

Nemusíte je chroupat jako mrkev – stačí přidat kousek do jídla a hned bude mít větší říz. Jejich pálivost vám pomůže zrychlit krevní oběh a tím se vám do mozku vyplaví více osvěžujícího kyslíku.

Banány

Obsahují velké množství vlákniny, díky čemuž si v krvi během dne udržíte stabilní hladinu cukru. Svou trošku do mlýna přihodí i obsažený draslík, který vám pomůže vyvážit fyzickou aktivitu. Banány jsou také dobře stravitelné a nijak se nemusíte zdržovat s jakoukoli jejich úpravou před konzumací.

Mandle

Bez problému je můžete dlabat v průběhu dne. Obsahují hodně proteinů a vlákniny a pomohou vám se udržet ve střehu. V boji proti únavě startuje také dobrý poměr vitamínů B a E, minerálů a hořčíku.

Listová zelenina

Špenát, rukola, kapusta, mangold. Vše zelené bojuje proti celodenní únavě, zvlášť pokud trpíte chudokrevností. Jejich vysoký obsah železa podporuje tvorbu červených krvinek a zároveň mají hodně vitamínu C, který nejen, že usnadňuje vstřebávání železa, ale zároveň funguje jako prevence proti nejrůznějším virózám a chřipkám (jejichž období právě nastává).

Chia semínka

Hit poslední doby. Mají vysoký obsah bílkovin nezatížený nadměrným množstvím tuků a sacharidů. Obsahují hodně vitamínu B5. Zároveň mají schopnost na sebe navázat úžasné množství tekutiny, takže se nebudete v průběhu dne cítit dehydratovaní.

Quinoa

Výborně slouží jako příloha na místo těstovin, po kterých si můžeme připadat příliš zaplácnutí. Quinoa neobsahuje tolik sacharidů, má však spoustu bílkovin, hořčíku, draslíku, železa a komplex vitamínů B. Výborně se hodí do vegetariánských či veganských jídel.

Koření

Zázvor nebo kurkuma vaše jídla úžasně oživí a pomohou vám být zdravější. Látky v nich obsažené působí protizánětlivě a posilují imunitní systém, takže vás mohou zachránit dokonce i před dlouhodobou únavou.

Nemusíte dělat radikální změny svého jídelníčku – jen ho obohaťte těmi správními přísadami.


Inspirováno článkem z Lifehack.org

Sabina Dudová

Sabina Dudová

Studentka japonské filologie a žurnalistiky. Sarkastický fantasta s nosem zabořeným v knihách. Nezastavitelný žvanil, jakmile dojde na cokoli spojeného s japonskou kulturou.
Sabina Dudová

Add Comment

Click here to post a comment