10 ranních rituálů pro produktivní a úspěšný den

ráno

Přemýšleli jste někdy nad tím, že způsob, jakým vyplníte ráno, ovlivní celý váš zbytek dne? Jen si to představte: Vstanete pozdě, protože se vám nechce z postele. Tudíž se nestihnete nasnídat. Rychle na sebe něco obléknete a už utíkáte ze dveří, abyste dorazili do práce včas. A teď si zkuste představit tohle: Vstanete brzy, a tak máte čas na ranní protažení těla, četbu novin či oblíbené knížky. Uvaříte si chutnou snídani, sbalíte si všechno potřebné do práce a vyrazíte směrem k příjemně strávenému dni. Druhá varianta je líbivější, že?


Osobní koučka Barrie Davenport shrnula 10 ranních rituálů, které nastartují náš produktivní a úspěšný den. Jaké to jsou?

1. Vstávejte brzy

Ranní ptáčata mají hned několik výhod oproti spáčům: jejich spánek je kvalitnější, mají sklon jíst méně kalorií a jsou také méně náchylní k depresi. Mimo to stihnou ráno provést takovou aktivitu, která je jim příjemná. Ať už je to popovídání s rodinou, četba knihy či ranní cvičení.

Jak na to? Barrie Davenport doporučuje začít tím, že si nastavíte budík o 5 minut dříve. Ten takto posouvejte po týdnu do té doby, dokud nedosáhnete vašeho optimálního času na vstávání.

2. Vypijte plnou sklenici vody

Tento zvyk má mnoho zdravotních výhod. Sklenice vody ihned po probuzení čistí tlusté střevo a zlepšuje schopnost žaludku absorbovat živiny. Můžete se také těšit ze zářivé pleti, odstranění toxinů z krve a snazšího hubnutí.

Jak na to? Postavte si sklenici vody ještě večer před usnutím k posteli a vypijte ji ráno, ještě než z postele vylezete.

3. Ustelte si postel

Divíte se, proč zrovna stlaní poslete? Navy Steal to vysvětluje následovně: “Když si ustelete postel každé ráno, splníte tak první úkol dne. To vám dodá pocit hrdosti a povzbudí vás to k plnění dalších a dalších úkolů. Na konci dne se tento malý splněný úkol promění ve velké množství splněných úkolů. To také posílí fakt, že i na malých věcech v životě záleží.”

4. Stanovte si 3-4 cíle dne

Tyto cíle vám udávají měřítko pro každodenní produktivitu. Také vám pomohou vytvořit specifické úkoly, které mají splnit vaše dlouhodobější cíle. Tři až čtyři cíle denně nejsou nezvladatelné. Můžete si je rozmístit do celého dne, jak chcete. Třeba dva dopoledne a dva odpoledne. A nebo jeden ráno, druhý v poledne a poslední večer.

5. Snídejte společně se svou rodinou

Výzkum dokazuje, že pokud celá rodina snídá dohromady, má to pozitivní vliv na jejich zdraví. Studie Univerzity v Minnesotě navíc prokázala, že pokud rodina jí dohromady, snižuje se tím riziko nadváhy. Společná snídaně také zlepšuje rodinné vztahy. A to proto, že spolu již od rána komunikujete.

6. Splňte svůj nejtěžší úkol jako první

Pokud vás čeká nějaký velký, složitý či nepříjemný úkol, do kterého se vám moc nechce, splňte jej co nejdřív. Nejlépe hned dopoledne. Když se totiž pomalu začne blížit konec dne a vy tento úkol stále nebudete mít splněný, budete na něj myslet, budete ve stresu a budete mít ze sebe špatný pocit. Splňte jej proto jako první a po celý zbytek dne si užívejte pocit, že vás už čekají jen samé příjemnější aktivity. A buďte za to na sebe hrdí.

7. Ráno si zacvičte

Je nám jasné, že ze začátku není snadné přimět své tělo, aby se hýbalo, ale vězte, že výsledek stojí za to! Ranní cvičení má pozitivní vliv na vaše srdce a pomáhá vašemu tělu spalovat kalorie rychleji po celý den. Také se díky tomu lépe na celý den nastartujete.

8. Stanovte si, jak dlouho budete pracovat

Chcete-li zvýšit svou produktivitu, stanovte si přesně, v jakých intervalech budete pracovat na svém úkolu v kuse bez přestávky. To vás motivuje pracovat efektivně s vědomím, že vás čeká čas na odpočinek.

Tento způsob je známý jako technika Pomodoro, se kterou přišel Francesco Cirillo v 80. letech, kdy pracujete v intervalech 25 minut oddělěných krátkými přestávkami. Časté přestávky zlepší vaši bystrost a soustředění.

9. Odstraňte jakékoliv rozptýlení

Pokud chcete pracovat úspěšně a produktivně, je důležité, abyste se neustále soustředili. Proto eliminujte cokoli, co by mohlo odvést vaši pozornost od práce.

Pro zajímavost: Přes 90 % americké populace udává, že se věnují jednomu úkolu, zatímco je od něj odvede něco jiného.

10. Dávkujte své úkoly

Rozdělte si práci do časových bloků, podobné úkoly mějte za sebou. To vám pomůže redukovat únavu, prokrastinaci a stres. Po každé sérii podobných úkolů si dejte pauzu na načerpání nové energie a poté se pusťte na novou sérii.

Můj tip na závěr:

Začněte svůj den s pozitivní náladou, kterou si snažte udržet po celý den. Můžete si třeba stanovit, že každý den někoho potěšíte. Ať už prodavačku nebo kolegu v práci. Budete mít ze sebe příjemný pocit a váš den se promění v radostný.


A co radí na závěr Barrie Davenport?

Začněte nejprve s jedním rituálem. Tomu se věnujte po dobu 6 až 8 týdnů, dokud se nestanou běžným zvykem. A poté přejděte na další.


Zdroj: inspiyr.com

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Studentka sociologie, angličtiny a společenských věd, milovnice jazyků, hudby, umění, fotografie a hezkých slov :)

instagram.com/zuzanks
Zuzana Horáková

Add Comment

Click here to post a comment