8 zvyků úspěšných lidí

succes

Taky máte kolem sebe lidi, kteří zvládnout víc úkolů než vy, a ještě k tomu v kratším čase? Odborníci říkají, že stačí dodržovat několik jednoduchých triků. Podívejte se jaké.

 

  1. Vytvořte si „předpracovní“ rituál

Použijte vaši oblíbenou ranní aktivitu – popíjení čaje, poslouchání hudby nebo venčení psa jako „předpracovní“ rituál, který po ránu zklidní vaši mysl. Díky tomu se budete cítit zrelaxovaní a koncentrovaní a pomůže vám to vyhnout se psychickému vypětí.

 

  1. Stanovte jasný cíl a rozdělte jednotlivé úkoly

Lidé, kteří věnují hodně času plánování projektu a rozdělení dílčích úkolů mezi tým mají lepší výsledky než ti, kteří řeší věci za chodu. Plánovači se nenacházejí na scestí, a mnohem méně prokrastinují. Proto si sedněte se svými kolegy, snažte se dojít ke společnému konsenzu a přesně popište linii projektu tak, jak si jej představujete. Dohodněte se také, kdo jaký úkol bude mít na starost. Díky tomu, že si každý bude vědom své zodpovědnosti na celém projektu, budou otázky plněny jednodušeji. A nakonec – až dosáhnete svého cíle, můžete společně oslavovat.

 

  1. Nejtěžší úkoly dělejte jako první

Ať už se jedná o telefon s velmi nepříjemným klientem nebo uspořádání velkého množství dat, úspěšní lidé řeší tyto úkoly jako první. Díky tomu, že se vypořádáte s nejtěžšími částmi projektu, můžete si po dokončení oddechnout a připravit se na úkoly jednodušší. Naopak pokud necháváte nepříjemné a nelehké úkoly nakonec, budou vás strašit a budete je stále odkládat.

 

  1. E-maily kontrolujte s rozvahou

Je velmi jednoduché kontrolovat e-maily neustále, ale produktivní lidé to nedělají. Důvod je jednoduchý. Díky tomu, že budete kontrolovat maily jen například ráno, v poledne a večer, budete méně ve stresu, než ti, co kontrolují maily volně během dne. Bylo také zjištěno, že stálé kontrolování schránky produkuje stres a přitom nemá vliv na lepší výkonnost. A pokud jste na stálé kontrolování „navyklí“, zkuste aplikace na blokování internetu nebo některých stránek po čas, kdy chce být v klidu.

 

  1. Dělejte přestávky

Pokud chcete mít ty nejlepší výsledky, dělejte pauzy každých devadesát minut. To je doba, během které je tělo nastartováno na nejvyšší výkon a ještě není přepracováno. Poté je ideální dát si pauzu, načerpat energii ať už procházkou, jídlem nebo rozhovorem s přáteli a dát se zpět do práce. Díky tomu se produktivita může až zdvojnásobit.

 

  1. Protáhněte se

Pokud pracujete v kanceláři, nebo máte home-office je ideální, dát si během oběda větší pauzu na rozhýbání. Zajděte na procházku, zacvičte si na zahradě jógu nebo skočte s přítelem na kafe. Budete se cítit lépe a nečerpáte novou energii.

 

  1. Spánek je prioritou

Nehledě na to, jak svědomití jste, nedostatek spánku způsobuje postupnou ztrátu energie, soustředění a pozornosti. Jednoduše to ovlivní každý aspekt vašeho života. Pokud vstáváte v sedm, jděte spát alespoň v jedenáct. Těsně před spaním se také vyvarujte zírání do mobilů a tabletů a raději mysl připravte na spánek čtením klasické papírové knihy.

 

  1. Učte se z neúspěchů a opět vstaňte

Zkuste se inspirovat japonskou metodou Kaizen. Jedná se o princip neustálého zlepšování a Japonci jsou v něm mistři. Produktivní lidé obecně mají talent na to, aby si uvědomili, co kde udělali nebo řekli špatně. Japonci ale namísto nekonečného omílání problému a vracení se ke špatné volbě slov v rozhovoru přemýšlejí do budoucna. „Jak se chovat, abych tuto chybu neopakoval? Co se z toho mohu naučit? A co udělat lépe?“ Zkuste také hledět do budoucna.

 

A dejte vědět, jaké tipy jste sami vyzkoušeli!

 

Zdroj: realsimple.com

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Studentka sociologie, angličtiny a společenských věd, milovnice jazyků, hudby, umění, fotografie a hezkých slov :)

instagram.com/zuzanks
Zuzana Horáková

Add Comment

Click here to post a comment