Úspěch v práci: 8 rychlých tipů, jak být v práci šťastnější

úspěch

Práce, štěstí a úspěch nejdou vždycky dohromady. Přesto ale existuje několik triků, díky kterým můžete být v práci šťastnější. Jaké to jsou?

Tip 1.: Nepřemýšlejte o věcech, se kterými nemůžete nic udělat

Možná přemýšlíte nad tím, co se stane s vámi a vaším platem, až se společnost, ve které pracujete spojí s jinou. Nad takovými věcmi ale není třeba přemýšlet. Je dobré o nich vědět, a počítat s možnou změnou, ale neztrácejte čas přemýšlením nad tím, co bude.

Věci, kterými svými silami nepohnete se nezatěžujte.

Tip 2.: Neporovnávejte se s ostatními

Všichni máme určitou potřebu srovnávání. Zkuste ale tuhle potřebu vypnout a zaměřit se na sebe, a ne na ostatní. To, jak si sami sebe vážíte vychází právě z vás. Ne z nikoho jiného. Zaměřte se na svoje úspěchy a nesrovnávejte je příliš s úspěchy ostatních.

Tip 3.: Nepomlouvejte a vyhněte se unáhleným soudům

Tento tip souvisí s tipem předchozím. Nesrovnávejte se s ostatními a také se snažte nemluvit o ostatních negativně. Nikdy nevíte, v jaké situaci se druhý člověk nachází a proč jednal tak, jak jednal. A nezapomeňte – pamatujte na to, že ani vám se nelíbí pocit, že o vás ostatní mluví špatně.

Tip 4.: Uvědomte si, že vaše štěstí závisí jen na vás

Až se vám bude zdát, že stojíte na místě vzpomeňte si na to, že vašemu štěstí velíte pouze vy. Nebaví vás to v práci? Můžete buď změnit směr anebo si najít jinou práci. Vždy je nějaké řešení, které ale závisí jen a jen na vás.

Tip 5.: Udržujte si na pracovním místě pořádek

V práci trávíme spoustu času. Je proto důležité, aby naše pracovní místo působilo čistě a urovnaně. Na přehledném stole lépe najdeme to, co hledáme, a ještě k tomu budeme produktivnější. Nevěříte? Zkuste to!

Tip 6.: Usmívejte se

Ne vždy to situace dovolí, zkuste se ale usmívat častěji. Nejen, že budete celkově šťastnější, ale také k sobě díky svému entuziasmu a pozitivnímu přístupu přilákáte více lidí. Pamatujte na to, až se zase budete mračit.

Tip 7.: Buďte vděční

Každý máme někdy potřebu přemýšlet nad tím, co by bylo bývalo lepší udělat jinak nebo lépe. Zkusme se ale pro příště zaměřit spíše na to, za co jsme vděční. Díky meditaci a přemítání o tom, co se nám podařilo, nebo za co jsme v životě vděční, se může hormon kortizol (hormon stresu) snížit až o 23 procent.

Pokud budete denně děkovat za to, co máte, budete se celkově cítit lépe.

Tip 8.: Najděte flow

Stav flow neboli stav vysokého soustředění, ve kterém se vám věci daří rychle a jednoduše, je pro pracovní úspěch velmi důležitý. Během flow lidé zažívají pocit uspokojení a radosti z toho, jak se jim vykonávaná činnost daří. Zkuste proto najít vaši flow a pamatujte, že do flow se většina lidí dostane až po 20 minutách práce.

 

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Studentka sociologie, angličtiny a společenských věd, milovnice jazyků, hudby, umění, fotografie a hezkých slov :)

instagram.com/zuzanks
Zuzana Horáková

Add Comment

Click here to post a comment