Zvyky pro okamžité zlepšení nálady

šťastnější

Míváme dny, kdy nechceme dělat nic. Všechno je špatně do čehokoli se pustíme akorát pokazíme. Existuje ale pár návyků, které nám z podobné nechuti do života mohou rychle pomoci. 

Mozek se totiž dá vytrénovat tak, aby se cítil šťastnější. U někoho to chce více cviku, protože má větší sklony k negativnímu přemýšlení, které s dobrou náladou nejde úplně ruku v ruce. To už však tkví v nastavení myšlení a cesta k jeho „napravení“ trvá delší dobu a chce sebekázeň. Když si ale osvojíte několik následujících návyků, zvednete si náladu hned, i když na kratší dobu. Dopomohou vám při důsledné změně sebe sama tak, abyste se cítili dlouhodobě šťastnější.

  1. Rekapitulace štěstí. Vzpomeňte si na nějaký hezký zážitek a zapište si ho (třeba do deníku). Jak si ho během psaní budete přehrávat v hlavě, vaše nálada automaticky poskočí. Navíc si to můžete přečíst kdykoli, kdy budete zase potřebovat nakopnout (Naopak, pokud jste třeba začínající spisovatelé, můžete svou zkaženou náladu promítnout do jakékoli vypjaté scény svého díla – následně budete mít radost ze své práce.)
  2. Procházka. Sportem obecně se do těla uvolňují hormony štěstí, ale ne každý je na sport povaha. Stačí, když se několikrát během týdne zajdete projít.
  3. Offline. Všimli jste si, že kdykoli vlezete na internet, tak vás okamžitě něco naštve? Může to být negativní zpráva v médiích nebo fotka vašeho bývalého partnera z dovolené na sociální síti. Nebo vám i po pracovní době zavolá někdo z práce a dožaduj se pozornosti. Dejte si od toho všeho na pár hodin pohov. Vypněte telefon, odpojte se od wi-fi. Svět se nezblázní, když pro něj na chvíli přestanete existovat.
  4. Dobrý skutek. Alespoň pět týdně. Když uděláte něco hezkého pro ostatní, hned ze sebe budete mít lepší pocit.
  5. Meditace. Stačí pár minut. Sedněte si, zavřete oči a zklidněte se. Svět na chvíli ztichne a vy si od něj odpočinete.
  6. Vděčnost. Pokud se spokojíte s málem, bude vám ke štěstí stačit málo. A vždy se ve vašem životě najde něco, za co budete moci být vděční. Jen si to musíte připomenout a připustit. Ať už je to „jen“ to, že jste zdraví, nebo to, že jste minulý týden dostali v práci prémie.
  7. Zažranost. Pokud se do čehokoli co děláte pustíte s absolutní vervou, na nic jiného vám myšlenky nezbudou. Energicky se zakousněte do své činnosti a štěstí z vlastní odhodlanosti už se dostaví samo.

Učit se štěstí zabere spoustu času a vytrvalosti. Ale existuje pár návyků, které když si osvojíte, štěstí se alespoň na chvíli dostaví hned.


Inspirováno článkem ze Success.com

Sabina Dudová

Sabina Dudová

Studentka japonské filologie a žurnalistiky. Sarkastický fantasta s nosem zabořeným v knihách. Nezastavitelný žvanil, jakmile dojde na cokoli spojeného s japonskou kulturou.
Sabina Dudová
Tags

Add Comment

Click here to post a comment