10 tipů, jak se stát ranním ptáčetem

Breakfast tips

Lidé se často dělí na takzvané „skřivany“, tedy jedince, kteří vstávají brzy ráno a jsou produktivní hned od začátku dne, a na „sovy“, které jsou produktivní spíše večer, a nevadí jim pracovat dlouho do noci. Mnoho odborníků ale tvrdí, že toto rozdělení nemá co dočinění s vašim pracovním stylem, ale s pracovním návykem. Rádi byste se stali takzvanou „morning person“ neboli skřivanem? Zkuste naše tipy a bude se vám vstávat skvěle.

 

#1 Snídejte

Říká se, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Pokud se tedy ráno odbydete kávou, nemůžete čekat zázraky. Metabolismus je po probuzení zpomalený, a je třeba ho nastartovat. Ideálním jídlem na ráno je proto třeba řecký jogurt s borůvkami, malinami a chia semínky. Do ranní kávy přidejte zase trochu mléka (třeba sójového). Díky tomu do nápoje jednoduše vpravíte tolik důležité kalcium a proteiny a uděláte z obyčejného kafe jeho lepší variantu.

 

#2 Každý den choďte spát o hodinu dříve

Každý má někdy sklon přijímat víc úkolů, než je potom schopen zvládnout. Zkuste na to dopředu myslet. Pokud jste zvyklí pracovat odpoledne a víte, že další úkol vás zaměstná opět dlouho do noci, neberte jej. Nebo si úkol rozvrhněte do více dnů. Jednoduše se snažte, abyste chodili pravidelně každý den spát o hodinu dříve, než jste zvyklí.

 

#3 Ráno se pokuste nechvátat

Příjemné ráno pomůže k příjemnému dni. Vstaňte trochu dříve a věnujte se aktivitám, které máte rádi. Přečtěte si noviny, oblíbený blog nebo sloupek, poslouchejte pár minut hudbu, nebo si zacvičte. Prostě si vyberte něco, co vás ráno potěší a pomůže vám nastartovat den.

 

#4 Vstávat na první zazvonění budíku

Ráno se nechce vstávat skoro nikomu, ale všichni vstát musíme. Velmi vám pomůže, pokud vstanete hned na první zazvonění budíku. Pokud zvonění odložíte, pravděpodobně odložíte i další, a nakonec ještě navíc zaspíte.

 

#5 Motivujte se a změňte myšlení

Ráno si párkrát do zrcadla řekněte, že vás čeká skvělý den, že si se vším poradíte a že vám to sluší. Stejně tak o úkolech, které musíte ten den vyřídit, nepřemýšlejte jako o povinnostech, ale jako o věcech, které prostě splníte, protože chcete. Uvidíte, že tato jednoduchá změna myšlení promění vaše zvyky.

 

#5 Vstávat a cvičit

Ranní cvičení hned po probuzení nastartuje nejen metabolismus, ale také pomůže tělo rozproudit na celý den. Pokud chcete cvičit ráno, cvičte ještě před snídaní. Tehdy organismus spaluje více tukových kalorií a to vede k rychlejšímu a většímu úbytku tělesné hmotnosti, než když budete cvičit po snídani.

 

#6 Myjte si vlasy večer

Tím, že si umyjete vlasy večer, ušetříte ráno cenný čas. Večer stačí vlasy lehce osušit, zkroutit do volného drdolu a ráno vyfoukat. Někoho také díky tomu ráno potěší větší objem vlasů.

 

#7 Improvizace vítána

Pokud si vlasy nestihnete umýt ani večer ani ráno, dá se ještě zaimprovizovat drdolem nebo volným copem, a skvělým pomocníkem je také šátek do vlasů.

 

#8 Zařiďte si světlý pokoj

Sluneční záře a světlo obecně je nejspíš ta nejmocnější věc pro jednodušší ranní vstávání. Mozek je citlivý na světlo a teploty. Proto pokud chcete ráno vstávat rychleji, zařiďte si ložnici ve světlých tónech a hned po zazvonění budíku běžte otevřít okno. Nejenom, že se do místnosti dostane čerstvý vzduch, ale už jste vstali, tak přece si nepůjdete znovu lehnout, že?

 

#9 Ztište večer všechna média

Ve večerních hodinách ztlumte televizi, hudbu nebo hlasitost vyzvánění. Vytvoříte si tak příjemnou klidnou atmosféru, která vás pěkně připraví na spánek.

 

#10 Každé ráno se na sebe do zrcadla jedině usmívejte :)

 

Zdroj: realsimple.com

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Studentka sociologie, angličtiny a společenských věd, milovnice jazyků, hudby, umění, fotografie a hezkých slov :)

instagram.com/zuzanks
Zuzana Horáková

Add Comment

Click here to post a comment