3 způsoby, jak se „vypořádat“ s negativním zaměstnancem

pexels-photo-66363

Ne vždy jsou všichni zaměstnanci optimističtí a radostní. Někdy se ale objeví jedinec, který je negativní velmi často, a podkopává celkovou firemní morálku.

Nezáleží na tom, kolik zaměstnanců máte. Pokud u vás pracuje jeden hodně negativní, může to rozhodit celý kolektiv.

Ne vždy je to jednoduché, ale i s takovým člověkem se dá pracovat. Přečtěte si, jak na to.

Začněte otevřeným rozhovorem

Někdy je člověk sice negativní, ale změna k lepšímu může mít celkem jednoduché řešení. Možná se mu děje něco v osobním životě, možná jste ho urazili před dlouhými dny něčím vy, a jeho to stále trápí. Ať tak či tak, zeptejte se, jaký je důvod jeho stálé negativity.

To, že se pokusíte dostat k prapůvodu problému je první krok.

Věnujte tomuto zaměstnanci zvýšenou pozornost

Držte se tomuto člověku blíž a zjišťujte, zde váš otevřený rozhovor byl k něčemu prospěšný. Zda se zaměstnanec cítí lépe, nebo zda si alespoň uvědomuje dopady svého chování na celý tým lidí. Stavte se za ním a zeptejte se ho, jak se má.

Snažte se ovšem vytvořit si se zaměstnancem opravdu lepší vztah, aby se vaše snaha nezdála pouze ze slušnosti. Takovou snahu by zaměstnance prokoukl, a s ničím by se vám svěřit nemusel. Zkuste ne poslouchat, ale opravdu naslouchat.

Utvořte plán

Přesně si určete, kolik času jste ochotni této situaci dát. Pokud se situace ohledně zaměstnance nebude zlepšovat, a dopad na tým bude čím dál horší, budete muset zaměstnanci naznačit, že takto to dál nejde.

Pokud má navíc člověk problémy ne osobní, ale nějakého neidentifikovatelného charakteru, není asi moc na co čekat. Nejhorší totiž je, neudělat v této situaci nic. Proto si dejte určitý časový plán, do kdy se pokusíte se zaměstnancem domluvit. Pokud nebude nic pomáhat, tak pamatujte:

Člověk, který nesdílí firemní filozofii a kulturu a ještě ji svým chováním určitým způsobem narušuje, může pro vaši společnost znamenat problém a navíc ani nebude odvádět tu nejlepší práci.

Vždy ale opravdu přemýšlejte, než se se zaměstnancem rozloučíte.

Inspirováno článkem z Entrepreneur.com.

 

Add Comment

Click here to post a comment