Zaměstnanci a sociální média: Nechte je být kreativním hlasem vaší společnosti

fashion-men-vintage-colorful

Co se stane, pokud necháte vaše zaměstnance, aby se starali o sociální média vaší společnosti?

Možná se vám to nezdá, jako nejmoudřejší nápad, ale na druhou stranu, pokud to nezkusíte, nikdy nebudete vědět. Komunikace společnosti se zbytkem světa je totiž vašim klíčovým propojením. Jak se dají propojit zaměstnanci a sociální média a sítě?

Zaměstnanci a sociální média: přebírají kontrolu

Přichází to jako bouře. Zaměstnanci v různých společnostech skrz celý svět se postupně čím dál víc zapojují do vnitřního chodu firmy. Chcete, aby vaše firma působila přitažlivě, a aby bylo vidět, že v ní pracují lidé a ne nikdy nespatření roboti? Není nic jednoduššího, než zapojit zaměstnance.

Jaký by měl být obsah sociálních sítí?

Často přemýšlíte, co přesně vlastně na vaše sociální sítě sdílet. Dáváte tam odkazy na produkt, věci s tím spojené, ale tak nějak to stále postrádá určitý „šmrnc“. Chtěli byste, aby když někdo navštíví vaši firemní stránku, aby si hned řekl:,,To vypadá jako super firma, tady bych chtěl jednou pracovat.“

Sdílení okamžiků

Nechte vaše zaměstnance přispívat na vaše sociální sítě události z pracovního prostředí. Nechat každého sdílet cokoli, by byla asi příliš velká divočina. Vytvořte ale na internetu místo, kam mohou svoje návrhy příspěvků zasílat a vyberte poté jednoho zodpovědného člověka, který ony příspěvky bude schvalovat a třeba i vytvářet a sdílet na sociální sítě.

Hlasování o vybraných příspěvcích

Pokud nevíte, které příspěvky by se měly sdílet, a které nechat v propadlišti internetu, nechte jednoduše o každé fotce hlasovat ostatní. Pomocí přidávání palců, nebo jiných značek určete kritéria, podle kterých se budou vítězné fotografie vybírat.

Příběhy na sociálních sítí

Buďte pro své fanoušky osobití. Ukažte lidem, že vaše společnost má příběh, který může sdílet dál. Utvořte si ze sociálních sítí prostor, podle kterého vás ostatní rozpoznají. Poproste vaše zaměstnance, ať posílají fotky z meetingů, pracovních sešlostí, konferencí, přednášek, prezentací, workshopů, výstav – prostě všeho, co váš napadne.

A nezaměřujte se jenom na to, jaký efekt budou mít vaše příspěvky na sledovatele. Pamatujte také na to, že sociální sítě jsou tu také pro vás a vaše zaměstnance, a že díky nim můžete vytvořit příjemné místo pro všechny.

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Studentka sociologie, angličtiny a společenských věd, milovnice jazyků, hudby, umění, fotografie a hezkých slov :)

instagram.com/zuzanks
Zuzana Horáková

Add Comment

Click here to post a comment