Nejen pro startupy: Čtyři způsoby, jak ovládat umění mailování

woman-hand-smartphone-desk-1

Vaše společnost vždy něco potřebuje – někdy více klientů, členů, zákazníků, partnerů nebo větší publicitu. Ať už sháníte cokoli, pokaždé potřebujete vytvořit hodnotný prostor a emailovým kampaním se nevyhnete.

Začátky nejsou nikdy jednoduché, ale abyste uspěli, budete potřebovat silnou propagaci a komunikaci s partnery.
Zde jsou tři hlavní věci, které vám při psaní mailů potenciálním zákazníkům nebo partnerům pomohou.

#1 Umění mailování: Buďte skutečnou osobností

I kreativnímu řediteli nebo zakladateli společnosti se může stát, že udělá v e-mailu nebo jakémkoli jiném psaní chybu. Může se to stát, a dokonce – je to vítané (samozřejmě pouze tehdy, pokud se jedná o překlep nebo nepřesnou formulaci zprávy, hrubky vítané opravdu nejsou). Důvodem je totiž to, že z emailů bude znát, že jsou skutečně psané rukou reálného člověka a nějakým prodejním robotem.

Nebojte se ukázat také svoji osobnost. Vaše zpráva tak bude pro ostatní zajímavější a nezapadne mezi dalšími stovkami formálních mailů.

Z emailů bude znát, že jsou skutečně psané rukou reálného člověka a nějakým prodejním robotem.

#2 Umění mailování: Pište jasně a stručně

Vaše maily by měly být jasné a to se většinou nepodaří, pokud budete psát dlouhá rozvitá souvětí, které mohou být pro čtenáře matoucí. Zkuste proto vaši věc vyjádřit, co možná nejjasněji a nejjednodušeji pár větami (samozřejmě, pokud to jde).

Vyhněte se také klišé, slangu a eufemismům, ale buďte osobní, Používejte zájmena jako já, vy nebo my. Buďte specifičtí v tom, co od ostatních žádáte.

#3 Umění mailování: Méně je někdy více

A co se týče rozesílání e-mailů, tak to platí dvojnásob. Určete jasný počet mailů, které chcete ostatním posílat, ale nikdy je nezahlcujte. Některé firmy si totiž myslí, že čím víc zpráv pošlou, tím víc klientů budou mít. To ale funguje jen v určitých případech a jen do určité míry.

#4 Umění mailování: Zaznamenávejte a analyzujte data

Je celkem jednoduché poslat množství e-mailů a potom z toho dělat závěry. Zkoušeli jste specifické e-mailové kampaně, jako například rozesílání mailů jen určité skupině lidí?
Zapisujte, v které časy jste maily odeslali a jaké odpovědi se vám v určité časy dostalo.

A stále se snažte optimalizovat vaši emailovou strategii.

Inspirováno článkem z Enterpreneur.com.

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Studentka sociologie, angličtiny a společenských věd, milovnice jazyků, hudby, umění, fotografie a hezkých slov :)

instagram.com/zuzanks
Zuzana Horáková

Add Comment

Click here to post a comment