Znáte zásady práce s freelancery?

pexels-photo-112571

Pokud zaměstnáváte freelancery, tedy lidi, kteří jsou takzvaní „nezávislí profesionálové“, živnostníci nebo podnikatelé bez zaměstnanců, přečtěte si tento článek.

Možná, že na dálku pracujete s freelancery. IT specialisty, PR specialisty, copywritery, nebo plánujete je v budoucnu zaměstnat. Pokud přemýšlíte, zda je to dobrá volba, možná vás přesvědčí toto:

Nemusíte si pronajímat kancelář, protože každý pracuje z domova a přesto máte přístup ke všem talentům na celém světě.

Samozřejmě je také něco úplně odlišného vést tým lidí v kanceláři a nebo vést tým home-office freelancerů.
Zde je proto několik tipů na co se zaměřit, abyste mohli vést váš tým, co možná nejlépe.

#1 Kultura

Stejně, jako byste to museli udělat pro tým v kanceláři, i pro home-office pracovníky je třeba nastavit kulturu a atmosféru, kterou očekáváte, že budete společně sdílet. Podle toho, jakou kulturu nastavíte s vámi budou poté konkrétní členové spolupracovat.

Kultura znamená pro freelancery všechno. Podle toho, jak ji nastavíte, můžete poté očekávat, jak spolu budou ostatní členové komunikovat, jak často, nebo jak rychle budou odpovídat na e-maily. Možná se to zdá, jako obyčejná věc, ale kultura je všechno.

A pamatujte: Kultura musí být cítit skrz všechno. Není to žádný slogan, který je na kousku papíru a tím to končí.

#2 Jasná očekávání

Jestliže pracujete s freelancery, nikdy neuvidíte do jejich počítačů ani nebudete znát skutečný čas, jaký nad prací strávili. Proto musíte vaše očekávání nastavit od samého začátku.

Ujistěte se, že všichni vědí, jaké jsou jejich úkoly a jakou roli hrají v týmu. Určujte vždy cíle, kterých chcete dosáhnout.

#3 Komunikace, spolupráce a kamarádství

Pokud zaměstnáváte, nebo plánujete zaměstnávat freelancery, vždy pamatujte na to, že, jako jsou důležité profesionální vztahy a závazky, tak stejně tak jsou důležité i osobní vztahy a přátelství v týmu. Lepší vztahy v týmu znamenají vyšší pracovní produktivitu.

Pokud nevíte, jak na to, úplně nejlepší je pořádat například jednou měsíčně meetingy se všemi (nebo alespoň pokaždé s některými freelancery) v nějakém neformálním, prostředí, kde se s ostatními pobavíte, a upevníte vztahy nad lahodným jídlem nebo mokem.

#4 Chvalte svoje freelancery

Je velmi důležité, abyste si vyhradili čas na pochvalu ostatních. A to hlavně tehdy, pokud se členům vašeho týmu podaří dosáhnout očekávání, nebo alespoň mít dobrí výsledky v tom, co dělají. Každého potěší, pokud je pochválen a snaží se poté dvakrát tolik.

Pokud si naopak nebudete úspěchů vaše týmu příliš všímat a budete jej brát jako samozřejmost, můžete čekat nanejvýš nezájem a postupnou demotivaci jednotlivých členů.

#5 Kompenzujte velkoryse

Freelanceři jsou levnější alternativou zaměstnanců, kteří sedí v kancelářích. A díky tomu, že čím dál více freelancerů si vybírá tento home-office styl jako životní filozofii, společnosti poskytují lepší peněžní podmínky, protože vědí, že jenom díky tomu si udrží kvalitní a spokojené freelancery.

Inspirováno článkem z Entrepreneur.com

Add Comment

Click here to post a comment